Bursa
Az Bulutlu
28.4°
tiviPORT

11 TÜRK GEMİSİ HÜRMÜZ BOĞAZI'NI GÜVENLE GEÇTİ

2026.06.23 12:22 Son Güncellenme: 2026.06.23 12:22 - GÜNDEM

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek Körfez'den ayrıldığını açıkladı. Bakan Uraloğlu, bölgedeki gelişmelerin yakından takip edildiğini ve gemilerle sürekli temas halinde olunduğunu bildirdi.

11 TÜRK GEMİSİ HÜRMÜZ BOĞAZI'NI GÜVENLE GEÇTİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bölgede yaşanan gerilime rağmen Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek Körfez'den ayrıldığını açıkladı. Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmelerin yakından takip edildiğini belirterek, gemiler ve mürettebatla sürekli temas halinde olduklarını söyledi.

Savaşın başladığı tarihten bu yana tahliye ve güvenlik süreçlerinin titizlikle yürütüldüğünü ifade eden Uraloğlu, son olarak 21 Haziran sabahı iki Türk gemisinin daha bölgeden ayrıldığını kaydetti. Böylece Türk sahipli toplam 11 gemi Hürmüz Boğazı'nı sorunsuz şekilde geçerek güvenli rotalara ulaştı.

Bakan Uraloğlu, halen Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan 7 gemide 177 Türk vatandaşının görev yaptığını, bu gemilerden birinin Türk bayrağı taşıdığını belirtti. Vatandaşların ve gemilerin güvenliğinin öncelikli olduğunu vurgulayan Uraloğlu, "Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz" ifadelerini kullandı.