Bursa
Az Bulutlu
29.1°
tiviPORT

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN'DAN DİPLOMASİ TRAFİĞİ: İRAN CUMHURBAŞKANI VE IRAK BAŞBAKANI İLE GÖRÜŞTÜ

2026.06.23 09:24 Son Güncellenme: 2026.06.23 13:26 - GÜNDEM

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ve Irak Başbakanı Ali Zeydi ile telefonda görüştü.

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN'DAN DİPLOMASİ TRAFİĞİ: İRAN CUMHURBAŞKANI VE IRAK BAŞBAKANI İLE GÖRÜŞTÜ

ANKARA-TAHRAN HATTINDA TEMAS

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Liderler, Türkiye-İran ikili ilişkileri ile bölgesel ve küresel gelişmeleri ele aldı.

Erdoğan görüşmede, İran ile ABD arasında varılan mutabakatın memnuniyet verici olduğunu, Türkiye'nin sürecin barışla sonuçlanması için elinden gelen desteği sağlayacağını, müzakereleri sabote etmek isteyenlere karşı dikkatli davranmanın önemli olduğunu ifade etti. Erdoğan, yeni dönemde bölgesel barışı güçlendirecek adımlar atmanın önemli ve gerekli olduğunu, Türkiye'nin bunu tesis etmek için çalışacağını belirtti.

Ayrıca görüşmede, Türkiye ile İran arasındaki ticari, mali ve enerji iş birliğini geliştirmek için adımlar gelmeye devam edeceği de ifade edildi.

ZEYDİ İLE DE GÖRÜŞTÜ

Öte yandan Cumhurbaşkanı Erdoğan, Pezeşkiyan'dan sonra Irak Başbakanı Ali Zeydi ile de telefonda görüştü. Bu görüşmede Erdoğan, iki ülke arasındaki ilişkileri daha da ileri taşımayı istediklerini özellikle enerji, savunma, sanayi ve ulaştırma alanlarında işbirliği potansiyelinin büyük olduğunu söyledi.

Erdoğan ayrıca Zeydi'yi istişarelerde bulunmak üzere Türkiye'ye davet etti.